Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Uwierzyła, że rozmawia z pracownikiem banku

Data publikacji 16.03.2023

Mieszkanka Milanówka straciła ponad 50 tysięcy złotych po rozmowie z osobą podającą się za pracownika banku. Oszukana kobieta przekazała rozmówcy dane do logowania do bankowości, po czym z jej rachunków i karty zostały wykonane przelewy. Policjanci prowadzą działania w tej sprawie i po raz kolejny apelują o ostrożność w podobnych sytuacjach.

Policjanci wielokrotnie przekazują informacje o nowych sposobach działania oszustów. Przekazywane zasady bezpieczeństwa nie zawsze są jednak stosowane i dochodzi do przestępstw, w których pokrzywdzeni tracą duże sumy pieniędzy.  Niestety, jeden z takich przypadków został zgłoszony wczoraj przez mieszkankę Milanówka.

Z ustaleń z pokrzywdzoną wynika, że zadzwonił do niej mężczyzna podający się za pracownika banku i przekazał informację o próbach nieautoryzowanych wypłat. Gdy kobieta nie potwierdziła wykonywania transakcji, poinformował o potrzebie zabezpieczenia konta. Aby jej w tym pomóc poprosił o dane do logowania i przedstawił dalszą procedurę. Po wykonaniu wszystkich zaleceń, z rachunków i karty kredytowej zgłaszającej, oszust dokonał przelewów na kwotę ponad 50 tysięcy złotych.

Kolejny raz przestrzegamy przed ufaniem osobom, które kontaktują się z nami telefonicznie lub przez internet. Dotyczy to również przypadku, gdy na ekranie telefonu wyświetla się informacja, że dzwoni do nas przedstawiciel banku. Oszuści w prosty sposób mogą podszyć się pod numer danej placówki, a następnie, dzięki uzyskanym podczas rozmowy danym, są jeszcze bardziej skuteczni w namówieniu ofiary do wykonania następnych poleceń.

Nie instalujmy  na komputerach, smartfonach czy tabletach nieznanych nam aplikacji. Te, które wykorzystują oszuści, w normalnym użytkowaniu służą np. do udzielania wsparcia technicznego w firmach, jednak w rękach oszustów jest to narzędzie do kradzieży danych do logowania lub innych ważnych informacji.

Przypominamy, że przestępcy wykorzystują różne techniki, aby odpowiednio zmanipulować ofiarę, która nie dość, że nie domyśli się, że właśnie jest okradana, to dodatkowo będzie wdzięczna za rzekomo udzieloną pomoc.

Jeśli tylko mamy jakiekolwiek podejrzenia co do tożsamości kontaktującej się z nami osoby, należy natychmiast przerwać połączenie i nie przekazywać żadnych danych! 

Każdorazowo po kontakcie z osobą, która podaje się za pracownika banku i mówi o włamaniu na konto, należy na nowo wybrać numer placówki lub udać się do niej osobiście i sprawdzić przekazywane informacje.

asp.sztab. Katarzyna Zych/MS

Powrót na górę strony